Sunday, February 5, 2012

MANUSIA..OH MANUSIA...

Salam Maulidur Rasul untuk semua...

Apa program hari ni? Ermm, Fiqah tak gi mana pun. Just duduk kat umah je. Lagipun En. Hubby kerja hari ni. Keja sendiri, kenalah extra rajin. Bukan macam orang keje makan gaji kan.

Ermm, just nak luahkan perasaan hati je. Fiqah kadang2 tu sangat2 pelik dengan perangai sesetengah manusia ni. Yelah, bukan ape. Kadang tu niat kita baik, nak tolong. Bukan untuk orang lain, untuk diaorang jugak. Tapi bila setiap kali kita tu berniat baik, ada je yang tersalah sangka. End up, bermasam muka & tak nak bertegur sapa. Padahal, kita takde apepun. Salah ke kalau kita nak menolong? Sedih sangat bila ada dikalangan manusia2 yang sikap macam ni. Yang buat bertambah sedih bila orang2 macam ni adalah orang2 yang paling dekat dengan kita.

Takpelah. Fiqah pun tak boleh nak buat ape. Yang penting Fiqah tau niat Fiqah. Tak terlintas pun nak menyakitkan hati sesapa. Its oklah, just SABAR, KEEP SMILING & BE HAPPY bak kata En. Suami. Itulah yang terbaik..Kan..kan..

Pada sesapa yang berkenaan, Fiqah sentiasa doakan yang terbaik utk kalian. Fiqah langsung tak simpan hati pun. Cumanya Fiqah kecewa sikit. Tapi since kita bukan orang lain, buat ape Fiqah nak pendam2 kan. Tak baik.

1 comment:

  1. Siapa nganok kitak deng? Jangan dilalek perangey manusia macam ya. Yang penting kitak mesti happy-happy sentiasa.

    ReplyDelete