Thursday, June 5, 2014

CUTI - CUTI SEOUL 14-19TH MARCH 2014 PART 2

Salam & Selamat pagi semua. Kita sambung balik cerita semalam k. Daripada guesthouse kami, kena naik MRT dulu. Agak jauh jugala. Ambik masa dalam 1 jam macam tu naik MRT. Lepas tu kena naik feri dalam 10 minit baru smpi di Pulau Nami. Pulau Nami memang sangat2 cantik. Boleh dikatakan semua sudut cantik untuk ambik gambar. Pada sesapa yang pegi Korea, harus ke Pulau Nami. Rugi kalau tak pegi.
Ni masa nak beli tiket feri untuk ke Pulau Nami.
Ni lah feri yang kita akan naik. Perjalanan kejap je. Dlm 10-15minit dah sampai.
Yeayyyyy !!! Dah sampai Pulau Nami. Kejap je. Time ni memang masing2 dah lupa diri la kejap. Buzy ambik gambar sana sini. So, kita layan gambar2 sekitar Pulau Nami k.
Cantikkan? Errmmm, seriously nak pegi lagi rasanya. InsyaAllah ada rezeki nanti. Lepas penat pusing2, kitaorang lunch makan nasi goncang. Nasi Goncang ni memang famous kat Nami Island. Lagipun memang itu je pun yang kita bole makan.
Inilah Nasi Goncang. Lauk tuna, telur & kimchi. Simple je.
Kami order juga Kimchi Pancakes. Sebab semenjak sampai tu tak pernah lagi merasa. Memang sedap. Lepas makan, kami relax kejap. Kat Nami Island ni ada surau. So senanglah kalau nak solat. Lepas selesai solat, kami teruskan lagi jalan2 sekitar Nami Island.
Syoknya big boss 2 orang ni. Relax betul.
Kat Nami ni, kalau nak naik basikal, ada je utk disewa. Macam Fiqah sebab baru lepas operation,
Fiqah tak dapat nak naik. Sedih. Fiqah cuma naik basikal yang roda 4 tu je. Tapi sayang, lupa ambik gambar. Huhu.
Bestkan naik basikal macam ni. Dapat pusing 1 Pulau Nami. Ok, dalam pukul 5pm macam tu, kami dah ready untuk balik. Sedihnya nak tinggalkan Pulau Nami. Macam tak puas. Tapi sebab nak balik ke Seoul jauh, so terpaksalah juga balik.
Sempat ambik gambar dalam MRT. Oh iye.. Yang berdiri tu, itulah tour guide kami masa ke Nami Island. Namanya Amirul. Banyak info kami dapat daripada Amirul. Amirul akan jadi tour guide kami sampailah hari terakhir kami di Seoul. Kiranya sepanjang percutian kat sana, kami ada 3 tour guide.
Sampai di Seoul, kami minta kat Amirul nak makan Korean Food. Sbb nak merasa juga.
Kami makan kat sini. Tak ingat area mana. Cuaca pula hujan. Bertambah sejuklah.
Kami order Bibimbap. Tapi yang vegetarian la. Sebab ayam semua kita tak boleh makan. Sedap sangat2 walaupun hanya vegetarian.
Buktinya, LICIN !!! Haha. Nampak sangat kelaparan.

Masa on the way nak balik ke guesthouse, sempat singgah gerai Ahjumma ni. Nak makan Fish Cake & Buah Berangan. Buah berangannya besar sangat. Puas hati makan. Sedap & manis. Sporting betul Ahjumma ni. Siap posing ambik gambar sekali.
Cuaca sejuk malam tu sebab hujan. So bila layan Fish Cake ni memang sedaplah kan.
Ohh iye. Orang korea ni memang suka sangat baby. Si kecik Nadim ni sangat famous kat sana. Ada je Nuna & Ahjumma yang nak dokong dia. Kira glamour la kan. Hehe. Malam tu, before balik guesthouse, Fiqah & Hubby jalan2 jap kat Myeondong. Nak tengok pemandangan malam pula.
Time ni rasanya dah pukul 9pm macam tu. Tapi still ramai orang. Memang meriah area Myeondong ni.
Sebab sejuk, sempat grab Tobokki pula..
Bukan main lagi. Asyik makan je kerjanya. Abis diet. Huhu.

Esok paginya, kami bergerak mcm biasa pukul 10am untuk ke Lotte World. Yeayyy !!!
Puing2... Semua happy.

Lotte World ni sangat2 besar. Sbb ada indoor & outdoor sekali. Satu hari memang takkan habis punya. Sayangnya, gambar tak byk pula time kat Lotte World ni sebab camera buat hal. Haih.

Hari terakhir kami di Seoul, Korea kami ke Namsan Tower. Wah, cepat betul masa 6hari 5malam berlalu. Masing2 macam masih tak puas lagi. Rasa macam byk lagi tempat yang kami nak pegi. Tapi apa boleh buat.

Masa kami ambik gambar ni, kami masing2 cakap. Kerana Running Man lah kami sampai sini.
Huhu. Puas hati.

Couple yang paling comel sekali di Namsan Tower. Fiqah sangat2 suka gambr ni. Hehe.
Comel je Mak & Ayah :)

Namsan Tower memang terkenal dengan kunci ni. Tapi kami tak letak pun. Lupa nak beli.
Pemandangan Seoul daripada Namsan Tower.

Kami di Namsan Tower sampai pukul 12pm. Pergi lunch kejap di Yoogane untuk terakhir kali sebelum balik ke Malaysia. Seperti biasa makan nasi goreng seafood yang sedap tu. Lepas kenyang, kami terus ke guesthouse, ambik luggage and bertolak ke airport.
Sebelum pergi airport, sempat ambik gambar dengan tuan punya guesthouse, Mr Young Woon. Memang sangat2 baik. Guesthouse pun cantik & sangat2 bersih. Tq Mr Young Woon for your hospitality.
Kepada tour guide kami Azree, Jara & Amirul. Tq So much. Kami sangat2 puas hati dengan servis yang diberikan. InsyaAllah, kalau ada rezeki kita akan berjumpa lagi. Sebab ada plan nak ke Jeju & Busan pula. So, pada sesapa yang memerlukan tour guide yang bagus & murah, jemputlah singgah ke LURIMA TRAVEL. Boleh juga singgah ke Page mereka di Facebook .

Keseluruhannya, trip yang sangat2 best. Happy sebab dapat holiday with family. Seoul memang sebuah bandar yang sangat2 cantik & bersih. Harapan, agar dapat datang ke Seoul, Korea satu hari nanti :)