Sunday, October 2, 2011

ANAK REZEKI TAMBAHAN..

Selamat petang semuanya. Baru kejap tadi Fiqah melawat blog rakan2 blog yang lain.

Terbaca komen salah seorang rakan blog Fiqah, Ashra. Sebaknya hati Fiqah bila baca komen Ash. Apa yg Ash cakap memang betul sangat2. Terima kasih Ash kerana mengingatkan...

(Ash, izinkan Fiqah pinjam komen Ash untuk Entry kali ni iye. Sebagai peringatan bagi diri sendiri)..

Kepada semua "Mama Angels" kat luar sana, sama2 kita renungkan...

to me,anak adalah rezki tambahan.tapi suami adalah harta yang lebih bernilai.ramai orang lupa memandang itu kan...Jika kita belum punyai rezki anak,kita sebenarnya telah pun dapat harta pinjaman yang sementara iaitu suami. ramai lupa bersyukur punyai suami yang akan menjaga kita ke akhir hayat,yang susah dan senang terlebih dahulu.kadang2,dgn hadirnya rasa syukur itu lah,hati kita akan lebih tenang melalui hari2 mendatang.

Semua ibu pasti kuat hadapi kehilangan anak sekalipun ada masa kita akan terduduk menangis kesedihan...tapi,hadirkan rasa syukur punyai suami.kerana tak semua orang mampu bangkit jika kehilangan suami,atau mendapat suami yang tidak bertanggungjawab /suami yang buat isterinya merana.dan betapa ramainya ibubapa yang gagal mendidik anak kerana ikatan suami isteri juga tidak kukuh...tiap2 Allah tentukan adalah rezki terbaik buat kita di dunia kan..

Sesungguhnya aku bersyukur Ya Allah....

2 comments:

  1. subhanallah.. rasa sungguh bersyukur dan bertuah rasanya.. walaupun belum dikurniakan zuriat.. ada suami yang tak ternilai harganya.. :)

    ReplyDelete
  2. =)..
    kan fiqah kan..
    saya selalu,fikir juga..mudahan bermula dgn kebahagiaan bersama suami,allah akan datangnya kebahagiaan bersama anak..insyaallah.

    Bertuah ksebenarnya alu kita tergolong dalam golongan isteri yang mempunyai suami yang menyenangkan hati.membebankan isteri.

    ReplyDelete