Thursday, May 5, 2011

SESEKALI HATI TERDETIK..AKU HANYALAH INSAN BIASA..



Sesekali hati ini terdetik, tersentap.. tatkala baca status kawan2 tentang pregnancy diaorang. Sesungguhnya aku telah cuba untuk jadi kuat dan sekuat2nya. Tapi apalah dayaku, aku hanya insan yang lemah. Ada masanya aku tak sekuat yang aku harapkan. Wahai hati, janganlah menangis...Janganlah sedih...Tenanglah wahai hati. Segalanya urusanNYA. Sebagai manusia biasa, aku hanya mampu berdoa, dan berdoa lagi. Moga2 rezeki aku akan sampai jua nanti.

Syukurlah aku punyai blog ni tempat meluahkan perasaan di dalam hati. Aku kena kuat sekuat dia..sabahatku ASHRA. betul kata dia.. "When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile"

5 comments:

  1. sedih plak saya baca entry ni.saya lak yang sayu sama.

    saya doakan fiqah dan suami dimurahkan rezki ya.sama2 kita memperolehi apa yang kita harapkan nanti.

    keep praying.... =)

    ReplyDelete
  2. hati seorang wanita. rapuh & sensitif sangat. Bila perasaan tu datang, cepat2 cari sumber yang bole menaikkan semangat balik. Mujurlah ada post Ash yang the latest..baca balik post tu, Alhamdulillah, jiwa kembali tenang. Thx Ash.

    Semoga rezeki kita sama2 dipermudahkan. Amin :))

    ReplyDelete
  3. saya pun tgh sedih...semalam kawan baik saya bitau die mengandung bersalin akhir thn ni..sedangkan kami sama2 mengandung anak pertama dulu.

    bukan lah jeles..tetiba teringat anak kedua yang hilang awal thn dulu..satu malam swing mood.baru saya faham,apa yang rakan2 lain rasa bila dgr org sekeliling mengandung.mmg menitis la airmata dibuatnya juga.

    tapi sy masih bersyukur adanya aleesya.
    saya akan sama2 doakan fiqah juga ye.mudahan2 sama2 kita nanti..amin.

    ReplyDelete
  4. Berlinang juga air mata baca post ni. I really understand how you feel. I even hide my friend's post who got pregnant or just delivered their babies in FB.

    Mel harap Syafikah, Ash dan Mel sendiri dikurniakan rezeki cahaya mata. Cuma perlu banyak2 bersabar.

    ReplyDelete
  5. Ash & Mel, InsyaAllah..moga2 kesabaran kita ni nanti akan membuahkan hasil. Kita cuma perlu kuat untuk menghadapi hari2 yang mendatang. Amin....

    ReplyDelete