Tuesday, June 22, 2010

AL-FATIHAH (13hb Jun 2010)

13hb Jun 2010... Al-Fatihah...Aku kehilangan baby dlm kandunganku ketika usia kandunganku mencecah 14 minggu. Berat sungguh dugaan Allah untukku namun aku redha dengan setiap yang telah ditentukan kepadaku. Aku percaya setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Hancur hatiku ketika aku melihat sendiri baby ku yang kecil dan cukup sifatnya keluar dari rahimku. Ya Allah, kuatkan lah hatiku dalam menempuh dugaanmu ini. Tetapkanlah imanku dan jiwaku. Berikanlah aku ketenangan Ya Allah...

Kini telah seminggu pemergiannya. Aku masih berusaha untuk mencari kekuatan. Mungkin ini yang terbaik baginya. Ku relakan pemergianmu anakku. Kekuatanku kini adalah keluarga dan suamiku. Moga aku terus tabah dengan setiap dugaan yang mendatang. Untukmu anakku, doaku padamu takkan putus selama-lamanya...Al-Fatihah


1 comment:

  1. Bersabarlah duhai ibu yang terpilih..Sesungguhnya kita adalah insan2 terpilih, insan2 yang melahirkan ahli syurga...Sungguh!Anak2 kita adalah ahli syurga!Bukan semua orang berpeluang mempunyai anak yg telah terjamin masuk syurga..Min teringat ustazah min cakap masa min bagitau pasal baby Dhia Farhah, my baby angel : "Bersabarlah Min, ujian hanya didunia, namun Min golongan beruntung krn ada yg telah menanti Min di 'sana' yang blh membantu Min di 'sana' nanti, sedangkan ustazah sendiri belum tahu lagi nasib ustazah..Silap didikan bukan ke syurga, malah sebaliknya pula -Nuzubillah-"

    Ermm, syafiqah, blh min dptkan alamat email syafiqah?Atau fiqah email kat min farhah251208@gmail.com..Ada sesuatu min nak tnya...hrp fiqah tak keberatan...

    ReplyDelete